پورتال با وب سایت چه فرقی دارد؟
معرفی بهترین شرکت های طراحی سایت ایران
پورتال با وب سایت چه فرقی دارد؟
دو شنبه 10 شهريور 1399 ساعت 20:39 | بازدید : 57 | نویسنده : amirali | ( نظرات )

پورتال با وب سایت چه فرقی دارد؟

طراحی وبسایت  متفاوت است و معماری آن نسبت به پورتال ساده تر است. این به این معنی نیست که فعالیت یک وب سایت سبک است، ممکن است یک وب سایت اطلاعات بسیار زیادی هم داشته باشد ولی همه این کارها در ساختار سایت قابل انجام است و نیازی به پورتال نیست.
ما برای ساخت پورتال حرفه ای چه می کنیم؟

دنبای طراحی وب سایت و پورتال تفاوت‌هایی دارد اما شباهت‌های بسیار زیادی هم دارد. این شباهت ها ان‌قدر زیاد است که کاربران ممکن است قادر به تشخیص این موضوع نباشند که در حال دیدن یک وب سایت هستند یا یک پورتال. تقریبا تمامی نکاتی که در طراحی یک وب سایت حائز اهمیت است در طراحی پورتال هم مهم است. تیم تخصصی ما برای طراحی پورتال های حرفه ای نکات بسیار زیادی را در نظر می‌گیرند. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

ظاهری جذاب

نباید تصور کنید که وقتی می‌گوییم ظاهری جذاب، منظورمان این است که باید حتما عناصر و رنگ های خاصی در طراحی وجود داشته باشد. ظاهر جذاب و حرفه ای برای یک پورتال شخصی بسیار متفاوت است نسبت به پورتال سازمانی. به عنوان مثال پورتال شخصی را می‌توان با رنگ صورتی طراحی کرد بدون این که عجیب باشد، اما آیا پورتال سازمانی یک وزارتخانه می تواند تم صورتی رنگ داشته باشد؟

دنیای رنگ و طرح ها خودش یک دنیای کاملا تخصصی است. ما در تیم راه اندازی پورتال در راستین وب، همواره از گرافیست های خلاق و ایده پرداز استفاده می‌کنیم. ظاهر پورتال شما بر اساس نوع شغل و جایگاه تان و با در نظر گرفتن همه اصول روانشناسی طراحی می‌شود به شکلی که کاربر هنگام ورود احساس راحتی کند و هم چنین ظاهر پورتال را دوست داشته باشد.

کاربر باید راحت باشد

تصور کنید  پورتالی با رعایت همه ی اصول حرفه ای از جمله گرافیک، سئو، معماری و... طراحی شده اما کاربر را در نظر نگرفته است. مثلا کاربر برای پیدا کردن مطلب الف باید ده دقیقه همه‌ی پورتال را زیر و رو کند! چنین پورتالی می‌تواند کاربر را جذب کند؟ مطمئنا خیر. 
در حقیقت همه ی کارهایی که ما برای ایجاد پورتال انجام می‌دهیم و همه ی دقت های گوگل در زمینه رتبه بندی پورتال ها، به این دلیل است که کاربران راحت باشد. برای جلب رضایت کاربران باید اهداف و نیازها کاملا مشخص باشد و سپس با یک طراحی حرفه ای همه چیز با دسترسی کاملا آسان در اختیار او قرار گیرد. ما در طراحی پورتال همه این موارد را در نظر می‌گیریم.

استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا

راه‌های بسیار زیادی برای طراحی سایت پورتال وجود دارد، ان چه یک پورتال حرفه ای را از پورتال های معمولی جدا می‌کند، استفاده از تکنولوژی است. ما برای داشتن طراحی حرفه ای، همواره با دانش روز دنیا پیش می‌رویم. پس از این که بسته به کسب و کار شما نوع پورتال مورد نظرتان تعیین می‌شود، آن را با برترین زبان های برنامه نویسی یا دیگر روش های موجود پیاده سازی می‌کنیم. اهمیت این موضوع در قابلیت توسعه ی پورتال شما بسیار مهم است. شما باید بتوانید در آینده به قابلیت های پورتال تان اضافه کنید. در صورتی که  طراحی با روش های قدیمی یا کم اعتبار انجام شود متاسفانه چنین امکانی نخواهید داشت و همواره مجبور به هزینه های گزاف جهت توسعه پورتال خواهید بود.

طراحی رسپانسیو ( واکنش گرا)

ممکن است تا به حال برایتان پیش آمده باشد که پورتال را با موبایل، تبلت یا ... باز کنید و ببینید که به خوبی نمایش داده نمی شود. این مشکل بدان معنی است که پورتال به شکل رسپانسیو طراحی نشده است. وقتی یک پورتال رسپانسیو باشد فرقی نمی کند که ان را از طریق چه وسیله ای و با چه سایزی باز می‌کنید، در هر صورت ظاهر آن به درستی و بدون نقص به شما نمایش داده می‌شود. این مورد در میان معیارهای تشخیص یک پورتال حرفه ای مورد مهمی است که اخیرا به اهمیت آن اضافه هم شده است. دلیل افزایش اهمیت طراحی رسپانسیو این است که پیشترها اکثر کاربران از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ با پورتال ها کار می‌کردند، امروزه همه وقت مان را با گوشی موبایل می‌گذرانیم و با توجه به انواع و سایزهای مختلف این وسیله، پورتال باید قابلیت این را داشته باشد که خودش را با وسیله مورد نظر وفق دهد. پورتال های ما به صورت کاملا رسپانسیو طراحی می شود.

رعایت اصول سئو

پورتال شما توسط موتورهای جست و جو به کاربران نشان داده می‌شود. این موتورها بر نحوه فعالیت شما نظارت دارند. هر چه پورتال حرفه ای تری داشته باشید و بعدا هم حرفه ای تر روی ان کار کنید، موتورهای جست و جو به شما امتیازات بالاتری می دهند. معیار اصلی امتیاز دهی به شما این موضوع است که چقدر به کاربر اهمیت می‌دهید. سئو علمی است که با رعایت آن، موتورهای جست و جو پورتال شما را به عنوان پورتال حرفه ای و به درد بخور تشخیص می‌دهند، شما را به کاربران بیشتری معرفی می‌کنند و در نتیجه باعث رشد شما می شوند. کارشناسان با تجربه ما در شرکت طراحی پورتال راستین وب، با آنالیز کسب و کار شما و رقبایتان کمک می‌کنند از آن ها پیشی بگیرید و به موفقیت بیشتر برسید.

در ادامه به ذکر برخی توضیحات لازم در مورد پورتال ها می‌پردازیم تا اطلاعات کامل تری داشته باشید.

پورتال سازمانی چیست؟

به وبگاه یا درگاهی اینترنتی که در قالب یک چهارچوب مشخص به مدریت مسائل یک سازمان از جمله افراد و اطلاعات سازمان می‌پردازد و نیز همه این اطلاعات را برای فضای خارج سازمان هم مدیریت می‌کند پورتال سازمانی می‌گوییم.

دو دسته برای پورتال ها

پورتال ها به دو دسته افقی و عمودی تقسیم می‌شوند. پورتال افقی پلتفرمی است که در شرکت های مشابه هم استفاده می شود و حاوی اطلاعات و نیز سرویس های مختلف است. پورتال عمودی بر روی یک صنعت تمرکز می‌کند و پاسخ گوی گروه های خاصی در صنعت، دانشگاه و.. می‌باشد.

انواع پورتال چیست؟

پورتال ها بسته به کاربرد انواع مختلفی دارند که عبارتند از : پورتال شخصی، پورتال دولتی، پورتال بیمه، پورتال عمومی، پورتال املاک، پورتال مناقصه، پورتال سهام، پورتال جست و جوگر، پورتال فرهنگی، پورتال شرکتی و...

در ادامه به توضیح مختصر دو نوع پورتال پر کاربرد می‌پردازیم.

پورتال شخصی :

این پورتال مربوط  به یک شخص و فعالیت های اوست. فرد می تواند شغل، نمونه های انجام شده و رزومه اش را روی پورتال قرار دهد. پورتال به شما اجازه داشتن وبلاگ هم می‌دهد. لینک شبکه های اجتماعی را هم می‌توانید در آن قرار دهید.

پورتال دولتی :

از زمانی به بعد دولت ها متوجه شدند که به پورتال ها احتیاج دارند تا بتوانند خدمات دقیق و کاملی به شهروندان ارائه دهند. از پورتال های دولتی می توان پورتال بیمه، پورتال وزارت خانه، پورتال دانشگاهی و... را نام برد.

مثال‌هایی از طراحی پورتال خوب

پورتال وب مفهومی است که به تازگی منتشر نشده است، تقریباً به اندازه خود اینترنت قدیمی است. با این حال، سن همیشه نقص‌های رایج، پیچ‌ها و یا نگرانی‌های طراحی دیگر را که می‌تواند مانع از تجربه کاربر شود، هموار نمی‌کند. لیست زیر برخی کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا به کاربران یک تجربه پورتال خوب بدهید.

ارایه یک رابط سازگار با استفاده از شمایل‌ها، چیدمان‌ها، و گرافیکی که با آن‌ها آشنا هستند.

محتوایی که مربوط به کاربر است را بدهید. به عنوان مثال اگر شما یک مدرسه هستید، معلمان اطلاعیه‌های و محتوای مرتبط با مربیان را خواهند دید در حالی که دانش آموزان اطلاعیه‌های و محتوای مناسب برای دانش آموزان را به طور خاص می‌بینند.

اجازه دهید کاربران به برنامه‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

https://www.portalguard.com/web-portal/good-web-portal-design.html


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان های وب دیزاین و آدرس highwebdesign.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 51
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 101
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 198
:: بازدید ماه : 198
:: بازدید سال : 371
:: بازدید کلی : 581